Ni skrivnost, da se podjetja, organizacije vedno bolj obračajo na napredno analitiko in umetno inteligenco (UI), da bi izboljšale svoje delovanje in odločanje v poslovnih procesih - od raziskav, načrtovanja in proizvodnje, do dobavne verige in upravljanja tveganj. Le malo pa je znanega, zakaj so uspešna podjetja uspešna pri uvajanju UI.
Danes je največ pozornosti usmerjeno v tehnologijo UI. Uspešna podjetja na tem področju pretežno pozornost in energijo usmerjajo v izkoriščanje UI za ustvarjanje dodane vrednosti. Pri tem so ključniljudje in proces, tehnologija pa zgolj sredstvo.
V sklopu iniciative Ai4SI, ki deluje pod okriljem Združenja za informatiko in telekomunikacije pri GZS in IKT horizontalne mreže (SRIP PMiS) skupaj s še nekaterimi pomembnimi deležniki v Sloveniji na tem področju, je danes potekal že drugi spletni seminar na temo UI, z naslovom Kako poiskati koristi umetne inteligence v svojem podjetju.
Mitja Trampuž, predsednik AI4SI in direktor Crea Pro je na začetku seminarja poudaril naloge iniciative AI4SI, katere glavna naloga je pospešiti uporabo AI v gospodarstvu in jo predvsem narediti uporabno. Na koncu seminarja sta se na vročem stolu Mitji pridružila Matjaž Pušnik in dr. Franc Bračun.
Kako poiskati koristi UI v svojem podjetju je spregovoril Borut Potočnik, direktor BPMC. Kako podjetja razmišljajo o tem, kje bodo uporabila AI in kako se odločajo o uvajanju. Načeloma uporabljajo dve poti, je povedal. Prva je preprosta, na podlagi primerov iz okolja, ki jih aplicirajo v svoje podjetje. Druga, kjer podjetje išče nove strateške priložnosti na trgu, pa je bolj zahtevna. Tukaj gre za sveže strateško razmišljanje, ki ga uporaba UI pravzaprav le omogoča. Poudaril je, da je potrebno pri uvajanju UI Iskati svojo konkurenčnost za prihodnost in intenzivno razmišljati o tem, kje je vaše podjetje močno, kaj delate najbolje, zakaj ste konkurenčni, zakaj vas cenijo in kaj v okolici tega lahko naredi UI.
Podjetja pogosto oklevajo pri odločitvi o uporabi UI. Sprašujejo se kje bi jo uporabili, kako jim bo pomagala in kakšno korist jim končno lahko prinese. V kolikšni meri podjetje uporablja umetno inteligenco je odvisno od zrelosti podjetja in preteklih izkušenj pri uporabi naprednih tehnologij ter pripravljenosti na uporabo. Uporaba umetne inteligence je danes prisotna na vsakem koraku našega življenja in tudi v sodobni tehnologiji je njena prisotnost vse večja , saj nam omogoča boljšo uporabniško izkušnjo in nam na marsikaterem področju olajša življenje in odločitev pri izbiri storitev ali izdelkov. Poslovne potrebe narekujejo vpeljavo novih tehnologij na različnih področjih poslovanja podjetij. Konkreten primer poslovnega procesa podprtega z UI je predstavil Matjaž Pušnik, strokovni direktor KPMG.
Da so podatki novo gonilo konkurenčnosti je v svojem predavanju Premik od enkratnih poskusov k trajnostnemu ustvarjanju vrednosti z umetno inteligenco poudaril dr. Franc Bračun, pomočnik uprave, »Chief Data Officer« pri NLB.
»Obseg razpoložljivih podatkov se je v zadnjih letih eksponencialno povečal, raziskovalci so razvili bolj izpopolnjene algoritme strojnega in globokega učenja, računska moč in kapaciteta shranjevanja podatkov pa sta se nenehno povečevala,« je povedal. Konvergenca teh trendov spodbuja hiter tehnološki napredek in skokovite spremembe v ekonomiji in družbi. Vse te tehnologije in algoritmi so dostopne vsem organizacijam. Tehnologije UI danes ne zahtevajo visokih investicij, dostopne so celo kot storitev za najem. Vendar statistike kažejo, da je 80% projektov UI neuspešnih. Zakaj?