Zaradi novih razmer na trgu so podjetja prisiljena poslovati digitalno, zaposleni pa delati na daljavo. Z namenom čim manjšega ohlajanja gospodarstva so številna tehnološka podjetja ponudila brezplačno uporabo lastnih informacijsko-komunikacijskih orodij in storitev. Ideja za to je prišla iz Združenja za informatiko in telekomunikacijo, ki je skupaj z Gospodarsko zbornico Slovenije povezala svoje člane ter oblikovala pobudo Digitalna solidarnost. Pobuda je že v teku, prav tako pa se k sodelovanju še vedno vabi vsa podjetja, ki bi bila pripravljena solidarno ponuditi svoja orodja ali storitve za pomoč pri delu od doma.
Tukaj si lahko ogledate brezplačno ponudbo orodij in storitev VEČ>>
Luka Mulej iz podjetja Xlab izpostavlja, da podjetja v gospodarstvu po večini niso bila pripravljena na zaprtje vseh ustanov. Teden ko je do zaprtja prišlo se je večina podjetij zaradi nepričakovane situacije pozitivno odzvala na kakršno koli pomoč in tudi odziv na njihove storitve je zato dober.
Hitro in prisilno prilagoditev podjetij na nove razmere izpostavlja direktor sistemske integracije v podjetju NIL Aleš Zakrajšek. Pravi, da so se za vpeljavo dela od doma odločila različna podjetja in javne inštitucije, med katerimi so šole in fakultete ter tudi banke in zavarovalnice. Ernest Žejn, direktor skupine Žejn pravi, da se je preko pobude Digitalna solidarnost povečalo število uporabnikov, kar so nekako tudi pričakovali. Nepričakovano velik porast pa so zaznali pri obstoječih uporabnikih. Po besedah Žejna so se na to odzvali z rezervno infrastrukturo, ki so jo dobili pri svojih partnerjih.
Aleš Zakrajšek na področju digitalnih kompetenc opaža razlike predvsem med starostnimi skupinami, ki uporabljajo njihova orodja. Bistveno bolj prilagodljiva je sicer mlajša populacija, s tem, da se tudi starejši trudijo in uporabljajo komunikacijska orodja na daljavo. V podjetju NIL so se odločili oblikovali izobraževalni video v slovenskem jeziku, ki olajša uporabo orodij in izboljša uporabniško izkušnjo. Zaradi enormnih sprememb se trenutno dela velik napredek na področju digitalizacije, kar hkrati izboljšuje tudi digitalne kompetence, še izpostavlja Zakrajšek. Bolj kot z digitalnimi kompetencami so zaenkrat podjetja imela težavo pri organizaciji dela na daljavo, pravi Luka Mulej. Tako kot druga podjetja so tudi v Xlabu pripravili posebne strani z dodatnimi informaciji o uporabi orodij.
Članek je bil objavljen v Svetkapitala tukaj
VABIMO VAS, DA S SVOJIMI ORODJI IN STORITVAMI BREZPLAČNO POMAGATE VSEM, KI BI POTREBOVALI POMOČ V ČASU EPIDEMIJE
Svojo ponudbo pošljite na marusa.boh@gzs.si